Możesz zwrócić zakupiony u nas towar w terminie 14 dni, na zasadach przewidzianych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w Regulaminie sklepu Ceramiq.pl
Możesz zwrócić zakupiony u nas towar w terminie 14 dni, na zasadach przewidzianych w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w Regulaminie sklepu Ceramiq.pl
Koszt pakowania i dostawy zależy od rodzaju oraz wagi zamówionych produktów.
Aby poznać cenę, skompletuj swoje zamówienie i wejdź na stronę koszyka. Pod listą produktów pojawi się lista dostępnych możliwości oraz podsumowanie kosztów wysyłki.
Jeśli łączna waga zamówionych towarów przekracza limit wagowy dla wybranej formy dostawy, pakujemy zamówienie do 2 lub więcej kartonów. Koszt przesyłki podany w koszyku zawsze dotyczy całości zamówienia i nie zależy od ilości paczek.
Pamiętaj, że ciężkie paczki o wadze powyżej 30 kg, są dostarczane pod drzwi budynku, a kurier nie ma obowiązku wnoszenia ich po schodach.
System obliczający cenę przesyłki uwzględnia m.in. konieczność dodatkowego zabezpieczenia towarów, które łatwo uszkodzić w czasie transportu. Dotyczy to zwłaszcza form gipsowych, półek do pieca, masy lejnej w płynnej itp. Przesyłki pakujemy z najwyższą starannością, aby zamówiony przez Państwa towar dotarł w nienaruszonym stanie.
Kwartalnik poświęcony sztuce, rzemiosłu, historii i technologii, którego założeniem jest integracja osób związanych z szeroko pojmowanym szkłem i ceramiką na różnych płaszczyznach zawodowych.
W południowo-wschodniej Łotwie, nad rzeką Dźwiną leży Dyneburg (łot. Daugavpils). Jedną z atrakcji miasta jest Twierdza Daugavpils, jedyny w Europie Północnej kompleks obronny, który powstał na początku XIX wieku i przetrwał do dziś w niemal niezmienionym stanie. Obecnie w zabytkowym budynku arsenału artyleryjskiego mieści się Daugavpils Mark Rothko Art Centre, centrum współczesnej sztuki, kultury i edukacji. To jedyne miejsce w Europie Wschodniej, gdzie można obejrzeć dzieła Marka Rothko (1903–1970), światowej sławy amerykańskiego artysty urodzonego właśnie w Dyneburgu, mistrza abstrakcyjnego ekspresjonizmu i malarstwa barwnych płaszczyzn.
Ale o Centrum Sztuki Marka Rothko nie piszę ani z uwagi na zabytkową twierdzę, ani z uwagi na osobę samego artysty. W sezonie jesiennym króluje w nim bowiem ceramika.
Zacznę od akcentu polskiego, czyli wystawy Brak słów, na której prezentowane są prace artystów związanych z Wydziałem Ceramiki i Szkła wrocławskiej ASP. To prestiżowy projekt, dzięki któremu międzynarodowe grono może zapoznać się z polską twórczością. O wystawie możecie przeczytać więcej na stronie 15.
Kolejna ceramiczna wystawa to 5. Łotewskie Biennale Ceramiki, na którym pokazano, wybrane przez międzynarodowe jury, 80 wybitnych prac reprezentujących artystów z 30 krajów. Ekspozycja ma bardzo mocny akcent polski. Złoty medal za pracę Violent Existence otrzymała Polka Daria Alicja Kowalewska, a laureatką srebrnego medalu jest również artystka z Polski, Hanna Miadzvedzeva za rzeźbę The Hot-Cold War.
Matchstick in the Sand to tytuł indywidualnej wystawy litewskiej artystki Mileny Pirštelienė. Jej fotograficzne rysunki wykonane czarnym pigmentem na jednakowych porcelanowych kostkach, przedstawiające z pozoru rzeczy nieistotne, jak fragment ulicy, cień, filiżankę, zachęcają do zwolnienia tempa i przyjrzenia im się uważnie.
Dla łotewskiej artystki Sanity Ābelīte, autorki wystawy Creatures, stworzenia są tym, co ludzie powołują do istnienia w akcie twórczym. W wykreowanym przez nią czarującym świecie czekają na widza stworzenia zarówno realne, jak i fantastyczne, zaczerpnięte z mitów i historii.
Jeżeli, Drogi Czytelniku, nadal czujesz niedosyt ceramicznych wrażeń, to możesz – a w zasadzie powinieneś – odwiedzić mieszczący się w dawnej prochowni The Martinsons House, w którym na wystawie stałej zaprezentowanych jest ponad 500 prac Pēterisa Martinsonsa (1931–2013), urodzonego w Dyneburgu, najsłynniejszego na świecie łotewskiego ceramika.
Cóż, pozostaje mi więc życzyć Ci szerokiej drogi i wspaniałych, niezapomnianych wrażeń.
| Typ książki | Do czytania |
| Język | Polski |
| Tematyka | Tematyka ogólna |
Ten filtr pomoże Ci wybrać odpowiedni produkt, dostosowany do potrzeb.
Każda glina ma określoną temperaturę spieku. Osiągnięcie temperatury spieku jest konieczne, aby glina nabrała właściwości zgodnych z opisem.
Niektóre szkliwa ceramiczne mogą zawierać substancje niebezpieczne. Przy pracy z takim szkliwami należy zachować odpowiednie środki ostrożności. Szczegółowe informacje zawiera karta charakterystyki produktu.
Zawartość substancji niebezpiecznych lub ich brak w składzie szkliwa, nie przesądza o przydatności ceramiki do zastosowań kuchennych. Dopiero gotowy, wypalony wyrób, może być poddany ocenie, czy nadaje się do kontaktu z żywnością.
Spożywczość a Proces Wypału
Bezpieczeństwo ceramiki w kontakcie z żywnością zależy nie tylko od składu szkliwa, ale w dużej mierze od warunków wypału. Podczas wypalania w odpowiedniej temperaturze i przez wystarczający czas, tlenki tworzą trwałą i nieprzepuszczalną strukturę szkliwa, która zapobiega migracji potencjalnie szkodliwych substancji.
Kolory gliny, szkliw oraz farb mogą się różnić od tych, które widać na naszych próbkach.
Końcowe efekty zależą od wielu czynników. W przypadku gliny decydujące znaczenie ma temperatura wypału. Dla szkliw i farb cermicznych istotny jest kolor biskwitu, który został ozdobiony, ilość warstw szkliwa lub farby, a także sposób ich nakładania.
Podana cena w walucie EUR jest ceną netto (bez podatku VAT), aktualną na dzień 7 lipca 2023 r. Cena dotyczy pieca z podstawowym programatorem, nie obejmuje wyposażenia oraz opcji dodatkowych.
Aby uzyskać indywidualną ofertę, napisz do nas na adres sklep@cermiq.pl lub przez formularz zapytaj o cenę na karcie produktu. Możesz również skontaktować się telefoczninie pod nr 222 501 777
Szkliwa dzielimy na trzy grupy: płynące, średnio-płynące i niepłynące, co ułatwi Ci wybór w zależności od tego, czy zależy Ci na dekoracyjnym efekcie spływania, czy na pełnej kontroli nad wzorami i detalami.
Szkliwa płynące podczas wypału delikatnie rozlewają się po powierzchni, tworząc organiczne efekty cieniowania, spływania i przejść kolorystycznych. Są idealne do ceramiki artystycznej, gdzie naturalne, unikalne efekty wizualne są pożądane. Warto stosować je na większych powierzchniach, gdzie efekt płynięcia będzie miał przestrzeń, by się w pełni rozwinąć.
Zastosowanie:
Ceramika artystyczna z efektem spływających wzorów
Projekty dekoracyjne wymagające organicznych przejść kolorystycznych
Powierzchnie, gdzie szkliwo może bezpiecznie spływać, bez ryzyka zbyt dużego nagromadzenia
Uwaga: Szkliwo płynące może gromadzić się przy krawędziach lub na spodzie przedmiotu, więc należy stosować je z rozwagą, zwłaszcza na pionowych powierzchniach.
Szkliwa średnio-płynące to doskonały kompromis między efektownymi przejściami a kontrolą nad ostatecznym wyglądem. Delikatnie rozlewają się, tworząc subtelne efekty cieniowania, ale są bardziej stabilne niż szkliwa płynące. To idealne rozwiązanie do dekoracyjnych form artystycznych, gdzie chcesz uzyskać odrobinę głębi bez ryzyka zamazania detali.
Zastosowanie:
Rzeźby i elementy dekoracyjne z lekkim efektem cieniowania
Powierzchnie z teksturami, takie jak reliefy czy płaskorzeźby, gdzie subtelne spływanie szkliwa podkreśla głębię
Projekty, gdzie potrzebna jest niewielka ilość ruchu i płynności, ale bez nadmiernego spływania
Szkliwa niepłynące pozostają na swoim miejscu podczas wypału, dzięki czemu zapewniają pełną kontrolę nad wzorami i kolorem. Są idealne do ceramiki użytkowej, gdzie trwałość, precyzja i wyraźne linie są kluczowe. Ich stabilność sprawia, że doskonale nadają się do prac wielokolorowych i dekoracji z precyzyjnymi detalami.
Zastosowanie:
Ceramika użytkowa, np. kubki, talerze, miski, gdzie szkliwo musi być odporne i trwale przylegać do powierzchni
Projekty wielokolorowe i dekoracje z wyraźnymi wzorami i szczegółami
Elementy, które wymagają wysokiej precyzji i ostrości krawędzi, bez ryzyka rozlewania się szkliwa